Εάν εργάζεστε στον κλάδο της εστίασης, γνωρίζετε ότι ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι σκληρός. Με πολύ ανταγωνισμό και ταχέως μεταβαλλόμενες τάσεις, μπορεί να είναι δύσκολο να κρατήσετε την επιχείρησή σας ψηλά στην συνείδηση των πελατών. Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η ισορροπία μεταξύ της απόκτησης νέων πελατών και της διατήρησης των υφιστάμενων. Στη συνέχεια, υπάρχουν ερωτήματα όπως: Τι κάνετε με τους πελάτες που περνάνε την πόρτα του μαγαζιού; Και πώς μπορείτε να τους κάνετε να ξοδεύουν παραπάνω χωρίς να νιώθουν πίεση;
Ας εξερευνήσουμε κάποιες τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιείτε για να προσελκύετε νέους πελάτες, να διατηρείτε τους τακτικούς και, όταν έχετε μια μεγάλη πελατειακή βάση, να διατηρείτε σταθερή ταμειακή ροή.
Τέσσερις Τρόποι για να Αυξήσετε τις Πωλήσεις Εστιατορίων σας:
Είτε έχετε μια νέα επιχείρηση είτε υπάρχει εδώ και χρόνια, υπάρχουν τρεις βασικοί δρόμοι για την επιτυχία: να διέλθουν την πόρτα νέοι πελάτες, να κάνετε αυτούς τους ανθρώπους να επιστρέφουν και να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χρόνο που περνούν στο χώρο σας. Η εκπλήρωση και των τριών αυτών σημείων μπορεί να είναι ευκολότερη στα λόγια παρά στην πράξη, αλλά με τη σωστή προσέγγιση, είναι απολύτως εφικτή. Όπως και με οποιονδήποτε στόχο, ο ευκολότερος τρόπος να τον φτάσετε είναι να χαρτογραφήσετε τη διαδρομή σας και να αναλύσετε κάθε βήμα σε βήματα προς εκτέλεση. Έτσι, για την αύξηση των πωλήσεων εστιατορίων, εντοπίσαμε 4 ξεχωριστά βήματα:
- Προσέλκυση Νέων Πελατών στο Εστιατόριο σας
- Χρήση Στρατηγικών Διατήρησης Πελατών για Αύξηση της Αφοσίωσης
- Εκπαίδευση των Σερβιτόρων στην Προώθηση
- Μεγιστοποίηση του Ποσοστού Απόδοσης των Τραπεζιών σας
Πιθανότατα γνωρίζετε τη σημασία της πρώτης εντύπωσης. Ένας τακτικός πελάτης είναι πιο πιθανό να συγχωρήσει μια κάτω του μετρίου εμπειρία από έναν νέο. Με μια μικρή επιπλέον προσπάθεια να χαρίσετε στους πελάτες σας μια σπουδαία πρώτη εμπειρία κάνετε ένα μεγάλο βήμα για να μετατραπούν σε πιστούς πελάτες. Λάβετε μέτρα για να παραμείνετε σε επαφή και να δημιουργήσετε μια προσωπική σύνδεση μαζί τους.
Δύο Τρόποι να Προσελκύσετε Νέους Πελάτες στο Εστιατόριο σας
Γνωρίζετε ότι η προσέλκυση νέων πελατών είναι σημαντική, αλλά τώρα το ερώτημα είναι το πως. Παρακάτω είναι μερικές συνήθεις τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
- Χρησιμοποιήστε τεχνικές μάρκετινγκ για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Φυσικά, υπάρχουν πολλές παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ στις οποίες μπορείτε να απευθυνθείτε, αλλά οι διαφημίσεις μπορεί να κοστίζουν πολύ. Ωστόσο, η ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά μέσα δεν κοστίζει τίποτα παρά το χρόνο σας. Αν θέλετε να επενδύσετε κάποια χρήματα στην πληρωμένη διαφήμιση κοινωνικών μέσων, μπορεί να είναι μια προσιτή εναλλακτική από την αγορά διαφημίσεων σε εφημερίδες ή περιοδικά. Μπορείτε ακόμη να ενθαρρύνετε τους πελάτες να γράψουν σχόλια σχετικά με την εμπειρία τους στο εστιατόριό σας.
- Αναπτύξτε ένα πρόγραμμα για νέους πελάτες. Αυτό συνήθως συνεπάγεται κουπόνια που ενθαρρύνουν τους πελάτες να επιστρέψουν. Εναλλακτικά, μπορείτε να δώσετε στους νέους πελάτες σας ένα δωρεάν ορεκτικό, επιδόρπιο ή ποτό με το πρώτο πιάτο. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να δείξετε στους πελάτες σας πόσο εκτιμάτε την εμπιστοσύνη τους και μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε την επιχείρησή σας έναντι του ανταγωνισμού.
Χρήση Στρατηγικών Διατήρησης Πελατών για Αύξηση της Αφοσίωσης
Εάν ήσασταν ποτέ “τακτικός” σε ένα τοπικό μπαρ, καφέ ή εστιατόριο, γνωρίσετε την αίσθηση όταν όλοι οι σερβιτόροι γνωρίζουν το όνομά σας και ρωτούν για την οικογένειά σας. Το φαγητό έξω είναι κάτι περισσότερο από απλά τροφή. Είναι επίσης μια κοινωνική εμπειρία, μία που απαιτεί καλή εξυπηρέτηση, προσωπική επαφή και ίσως μερικά προνόμια για να ενθαρρύνετε την αφοσίωση στην επιχείρησή σας.
Ίσως να αναρωτηθείτε για το κόστος της προσέλκυσης νέων πελατών έναντι της διατήρησης πιστών. Παρόλο που μπορεί να φανεί σημαντικό να προσεγγίζετε συνεχώς νέους πελάτες, η διατήρηση των πιστών πελατών σας, έχει αποδειχθεί πιο οικονομικά συμφέρουσα από ό, τι η προσέλκυση νέων. Υπάρχουν μερικοί παράγοντες που το επηρεάζουν αυτό, αλλά ένας σπουδαίος είναι η διαφήμιση. Μια πινακίδα, για παράδειγμα, είναι μια τεράστια δαπάνη. Ενώ ισχύει πως μια πινακίδα θα εκθέσει το εμπορικό σήμα σας σε εκατοντάδες ή χιλιάδες νέους ανθρώπους, μόνο ένας μικρός αριθμός από αυτούς θα επισκεφθεί τελικά την επιχείρησή σας.
Σε πολλές περιπτώσεις, μπορείτε να σκεφτείτε τους πιστούς πελάτες σας ως δωρεάν διαφήμιση. Το “από στόμα σε στόμα” είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για μια επιχείρηση να πάει μπροστά. Οι άνθρωποι γενικά δεν εμπιστεύονται τις πληρωμένες διαφημίσεις, αλλά εμπιστεύονται τη σύσταση ενός φίλου τους για ένα αγαπημένο μέρος για φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι οι πιστοί πελάτες σας είναι πολύτιμοι για την επιτυχία της επιχείρησής σας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται.
Δύο Τρόποι για Διατήρηση Πελατών
Υπάρχουν μερικές τεχνικές που χρησιμοποιούν πολλά επιτυχημένα εστιατόρια για να κρατήσουν ξανά και ξανά τους καλύτερους πελάτες τους:
- Ανάπτυξη προγράμματος αφοσίωσης πελατών.Υπάρχουν πολλές στρατηγικές, αλλά μία από τις πιο συνηθισμένες είναι να δημιουργήσετε μια κάρτα μέλους που καταγράφει κάθε φορά που ένας πελάτης επισκέπτεται το εστιατόριο σας, ώστε να κερδίσουν κάποια στιγμή ένα δωρεάν προϊόν της επιλογής σας.Η προσφορά δωρεάν ποτών και επιδόρπιων είναι συχνά μια καλή επιλογή, επειδή είναι λιγότερο δαπανηρή από ένα πρώτο πιάτο, αλλά εξακολουθούν να ευχαριστούν τους επισκέπτες σας.
- Οργάνωση εκδηλώσεων. Κάτι τόσο απλό όσο η προσφορά χώρου για εκδηλώσεις της κοινότητας, όπως εταιρικά πάρτι, μπορεί να συνεισφέρει πολλά προς την οικοδόμηση μιας σχέσης με την κοινότητα. Η ζωντανή μουσική είναι άλλος ένας πολύ καλός τρόπος να κάνετε τους πελάτες να επισκέπτονται πιο συχνά την επιχείρησή σας. Συνολικά, η οργάνωση παιχνιδιών ή μουσικής βοηθά τους ανθρώπους να αισθάνονται χαλαροί στο χώρο σας και τους ενθαρρύνει να μένουν περισσότερο και να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα από το μενού.
Εκπαίδευση των Σερβιτόρων στην Προώθηση
Ένας επιδέξιος σερβιτόρος θα είναι σε θέση να αυξήσει τις πωλήσεις του εστιατορίου σας απλά με μια συνομιλία. Η αποτελεσματική προώθηση τελικά αφήνει στον πελάτη τον έλεγχο της απόφασής του και δεν τον κάνει να αισθάνεται πιεσμένος να αγοράσει περισσότερα προϊόντα. Αντίθετα, θα τον βάλει στον πειρασμό να παραγγείλει περισσότερα από αυτά που είχε αρχικά επιδιώξει. Όταν πρόκειται για την επιμόρφωση του προσωπικού σας στις τεχνικές αυτές, υπάρχουν δύο βασικές συμβουλές προώθησης:
- Περιγραφή ενός στοιχείου του μενού. Η πρώτη ευκαιρία για προώθηση έρχεται μόλις καθίσουν οι πελάτες. Πριν την παραγγελία ποτών, ενθαρρύνετε τους σερβιτόρους σας να περιγράψουν τα αγαπημένα τους σπέσιαλ ποτά στο μενού. Η επισήμανση κοκτέιλ μπορεί να κάνει έναν πελάτη να δοκιμάσει ένα, ακόμη και αν είχε αρχικά σκοπό να πάρει απλά νερό.
- Προτείνετε περισσότερα πράγματα για δοκιμή. Όταν όλοι τελειώνουν με το πρώτο πιάτο τους, προτείνετε να δοκιμάσουν ένα επιδόρπιο ή ποτά μετά το δείπνο. Και πάλι, η ονομασία μερικών επιλογών μπορεί να δελεάσει τους πελάτες σας να δοκιμάσουν κάποιο.
Μεγιστοποίηση του Ποσοστού Απόδοσης των Τραπεζιών σας
Όσο περισσότερο φαγητό πουλάτε, τόσο περισσότερα χρήματα βγάζετε και ο προφανής τρόπος πώλησης παραπάνω φαγητού είναι να εξυπηρετείτε περισσότερους ανθρώπους. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι το ποσοστό απόδοσης τραπεζιών. Ενώ δεν μπορείτε να ελέγξετε πόσο χρόνο κάνουν οι πελάτες για να φάνε το γεύμα τους, υπάρχουν μέτρα που μπορείτε να πάρετε για να βελτιώσετε την απόδοση. Ορίστε μερικά που μπορείτε να δοκιμάσετε:
- Να έχετε ένα οργανωμένο σύστημα. Πράγματα όπως η υποδοχή και οι κρατήσεις είναι αρκετά κοινά συστήματα που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια για να ξέρουν πόσους πελάτες να περιμένουν και να διαχειρίζονται τη ροή των πελατών που περνάνε την πόρτα.
- Κρατήστε το προσωπικό σας σε χρονοδιάγραμμα. Βεβαιωθείτε ότι το εστιατόριο σας έχει αρκετούς υπαλλήλους για να καλύπτει όλους τους πελάτες στην τραπεζαρία και εκπαιδεύστε το προσωπικό να παίρνει τις παραγγελίες για ποτό εγκαίρως και να φέρνει το λογαριασμό αμέσως μετά το τέλος του γεύματος.
- Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία προς όφελός σας. Ορισμένα εστιατόρια χρησιμοποιούν κινητά συστήματα POS για να εξαλείψουν την ανάγκη οι σερβιτόροι να πηγαινοέρχονται στο ταμείο για να περνάνε πιστωτικές κάρτες.
- Κάντε το μενού σας πιο συνεκτικό. Ο περιορισμός του αριθμού των πιάτων στο μενού σας απλοποιεί τα πάντα, από το χρόνο που αφιερώνουν οι πελάτες αποφασίζοντας για το γεύμα τους στο χρόνο που θα χρειαστεί ο σεφ για να προετοιμάσει κάθε πιάτο.
Αυτές είναι κάποιες απλές συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε τα κέρδη του εστιατορίου σας. Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που αφιερώσατε για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.